Als retailorganisatie wil je je razendsnel kunnen aanpassen aan de snel veranderende eisen van klanten. Ook wil je voorraden realtime en optimaal beheren, en de klant een naadloze omnichannel ervaring bieden. Dit klinkt misschien als een open deur, maar de realiteit is dat het voor veel middelgrote retailers een uitdaging is. Geldt dit voor jouw organisatie? In de paper ‘Een krachtige digitale strategie voor retail’ ontdek je hoe Microsoft Dynamics 365 Business Central je in combinatie met LS Retail vooruit helpt.
Webinar gemist? Kijk het vanaf morgen hier terug
Overzicht en inzicht zijn absolute vereisten om in te kunnen spelen op de behoefte van consumenten. Denk aan realtime inzicht in alle verkoopprocessen, een 360º beeld van klanten én zicht op je hele supply chain. Van finance en store management tot stock- en inventory-management en purchasing. Dit vraagt om een alles-in-één-oplossing.
De interactie met je klanten is ontzettend belangrijk. Met Business Central optimaliseer je de klantbeleving in alle touchpoints van de customer journey. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor personalisatie, aanbod-, prijs- en voorraadtransparantie, aftersales, cross- en upselling en retouren eindeloos.
Als retailer streef je naar efficiënt en effectief voorraadbeheer voor gezonde marges en minimale nee-verkoop. Met Dynamics 365 Business Central heb je realtime inzicht in je voorraden, genereer je voorspellende analyses en automatiseer je inkooporders. Hierdoor zijn voorraadposities altijd zo laag mogelijk en hebben fysieke winkels passende voorraden op het juiste moment en de juiste plaats.
Of het nu gaat om bedrijfsprocessen, een 360º klantbeeld of de volledige supply chain, de geïntegreerde suite van Dynamics geeft op alle vlakken inzicht. Dit helpt je om iedere situatie op ieder moment in te zien zoals deze is. Voeg daar de mogelijkheden van AI aan toe en je bent in staat om datagebaseerde beslissingen te nemen om in te spelen op toekomstige klantbehoeftes.
Digitaal transformeren is een vereiste om toekomstbestendig te zijn. De nieuwste technologieën stellen je in staat om datagedreven beslissingen te nemen, bedrijfsprocessen te optimaliseren en beter op klantbehoeften in te spelen. In een centraal platform als Dynamics 365 Business Central is alles geïntegreerd. En met het Power Platform zet je eenvoudig applicaties, workflows en chatbots in die onderdeel worden van je ERP- en CRM-platform.
Wist je dat retailers $3,45 verdienen voor elke $1 die ze aan AI besteden? Simpelweg omdat dit betekent dat ze in verregaande mate zijn gedigitaliseerd. En dat ze daardoor in staat zijn om – met behulp AI – snel in te spelen op de wensen en behoefte van klanten.
Binnen Dynamics 365 heeft AI handen en voeten gekregen in de vorm van CoPilot. Hiermee creëer je binnen een handomdraai een slimme chat(bot)oplossing of analyseer je bedrijfsprocessen om mogelijkheden tot optimalisatie te ontdekken. Ook voor het personaliseren van contactmomenten, het voorspellen van verkoop of het optimaliseren van de supply chain is CoPilot je beste vriend.
Neem gerust contact met ons op